Logo zawsze jest twarzą charakterystyczną dla danej marki czy firmy, które sprawia, że jest rozpoznawalna znacznie lepiej wśród wszystkich innych. Nic więc dziwnego, że coraz częściej graficy projektują logo dla kancelarii adwokackiej. Logo ma wyróżniać się na tle konkurencji. Jeśli chodzi o projektowanie logo dla adwokatów nie jest to takie proste zadanie, między innymi ze względu na to, że w większych miastach funkcjonuje wiele adwokackich kancelarii czy adwokatów działających w ramach własnej działalności, nie zrzeszonych w jakiejkolwiek kancelarii adwokackiej.
Tak naprawdę jeśli chodzi o projektowanie logo dla kancelarii adwokackich to wszelkie trendy w tym zakresie inspirowane są największymi funkcjonującymi w kraju kancelarii adwokackimi. Przy odrobinie zastanowienia zauważyć można, że logo mniejszych kancelarii niezwykle często inspirowane jest logiem tych większych i uznawanych za najpotężniejsze w kraju. W znacznej większości przypadków, jeśli chodzi o logo dla adwokatów dominuje czytelne i proste wzornictwo. Często też spotykane są logotypy łączące w sobie nazwę firmy oraz sygnet.